Distribuţia este mecanismul care asigură deschiderea şi închiderea supapelor de admisie şi evacuare în funcţie de poziţia pistoanelor din cilindri. Supapele de admisie şi evacuare au rolul de-a permite admisia sau evacuarea carburantului din cilindri. Acest mecanism trebuie să fie perfect sincronizat în permanenţă, astfel respectându-se o anumită ordine a timpilor de lucru: admisie, compresie, explozie, evacuare.
- Timpul 1 – se deschid supapele de admisie pentru pătrunderea carburatului în cilindri
- Timpii 2 si 3 – se inchid supapele de admisie pregătindu-se compresia şi explozia
- Timpul 4 – se vor deschide supapele de evacuare (cele de admisie ramânând închise), iar la final se închid supapele de evacuare şi se vor redeschide supapele de admisie reluându-se astfel ciclul.
Distribuţia este compusă din:
- Curea de distribuţie.
- Pinioane de distribuţie
- Axe cu came
- Rola întinzatoare
La orice autovehicul cu motor in 4 timpi, la mecanismul de distribuţie există câteva elemente/ piese consumabile care trebuiesc schimbate după un anumit interval de timp sau kilometri parcurşi. Acestea poartă denumirea de kit de distribuţie. Este compus din: curea de distribuţie si rolă întinzătoare.
Este extrem de important ca cele 2 componente să fie schimbate în timpul sau la atingerea kilometrilor recomandaţi de fabricant! Nu amânati schimbarea kitului de distribuţie!!! Riscati ruperea curelei de distribuţie şi întregului mecanism de distribuţie. Dacă se rupe cureaua de distribuţie, într-o fractiune de secundăă veţi deteriora supapele motorului, iar costurile de reparaţie vor fi extrem de mari (necesită demontarea parţii superioare a motorului). Dacă uleiul îl putem considera sângele motorului, distribuţia poate fi considerată inima acestuia.